MinaFinaNoveller

Jag kommer skriva några noveller här på denna bloggen! Och denna novellen är en 1D fanfic som handlar om Charlotta och hennes kompis Anna som får chansen att åka till England för att få gå på 'London sing and act' . Vill du veta mer? Läs prologen och sedan bli helt fast i min nya novell! with love , Alma

Kap 1 ~Together, Forever, never alone~

Kategori: För alltid

våren 2011 
 

Carlottas perspektiv:

Ohoho Ohoho ohoh ohoho ohoho, catch me if you can, catch me if you can.. 
 

Jag nynnar med i låten catch me if you can av Danny Saucedo, min absoluta favorit artist! Jag plockar upp mobilen och när jag ser vem det är som ringer spriker jag upp i ett lende och svarar: 
 
-Chaoo bruush! 
-Whoop, whoooop! hör jag i luren och jag och Anna , min absolut bästa kommpis som är i andra sidan luren skrattar högt. 
- Hej gumman! vad gör du? Säger Anna sen. 
- Pluggar de där jävla spanska glosorna! Säger jag 
Anna skrattar. 
- Men om du har lust så kan du komma till mig istället! Säger Anna med ett skratt. 
det var inget svårt beslut. 
-Okey , I'm on my way! Säger jag och börjar gå mot ytterdörren för att ta på mig mina millitärgröna Converse. 
-okej ses, puss!  
-Puss, säger jag och går ut igenom dörren och sätter kurs mot Annas hus två kvarter bort.
 
efter 7 min knackar jag på Annas dörr och möts av en Anna. 
Alltså jag måste ha världens sötaste kompis! Inte bara till utsendet med det brunkrulliga håret och bruna ögon utan den hon är som person. Glad, snäll och helt enkelt underbar!Hennes motto är YOLO , och ibland kan det gå lite överstyr så då finns jag och hjälper/hindrar/tröstar. Vad som en blir nödvändigt. Och vi finns alltid för varandra, ända sedan dagis då vi träffades. Det har aldrig sviktat , även fast vi kan ha olika åsikter i mellanåt. Men man är ju bara människa. 
Själv så har jag lika brunt hår som Anna , men jag har blåa ögon och är mulligare än henne. Men vi matchar perfect. 
 
-Har du tappat konditionen? Det tog hela 7 min! Har du slutat ro? 
Ja , så var det de ja. Jag ror , en udda sport , men jag älskar det! 
-Ne, brukar det inte ta 7 min för mig att gå hit? 
Säger jag och går in i Annas hus.  
 
Jag följer med Anna ner till hennes rum och sätter mig på hennes säng. Anna hämtar sin Macbook och satte sig brevid mig. '
- Du vet att jag har kollat på englands x-factor? 
-Ehh, ja? Vad ville hon komma med dethär? 
-Jo, mina favoriter var ju bander One direction och jag blev ju förkrossad när de åkte ut... 
-Det menar du inte, jag fick trösta dig i minst en vecka! 
-Jaja, men iallafall. Kolla vad jag har hittat nu! 
Anna klickade in på youtube och kickade på en utav sina favorit klipp. Och en musikvideo började spelas. 
 
...you don't knoo-oow , you don't know you beautiful... 
 
när klippet är slut sitter Anna nästan och fangirlar. 
-Gud vad bra den va! Fattar att du älskar dessa killar! Nästan skriker jag. För seiöst , de ägde! 
Anna vänder sitt ansikte mot mig och vi börjar skrik/skratta tillsammans. 
-Lova att vi ska träffa dem tillsammans! Vi måste se dem! Säger Anna 
-Såklart vi ska! säger jag, Rememer this? Together, forever...
-Never alone, avslutar Anna och kramar mig hårt.
-Always svarar jag. 
 
Sen så kollade vi på What's makes you beautiful igen och många , många mer! Och många gånger efter det!
 
Det dröjde inte länge förens One direction hade tagit över våra liv, för alltid.
 
 
 
3 September 2012
 

- Pappa KOM NU! Vi ska hämta Anna om 5 min! 
- Det är inte du som måste bära alla väskor! 
- Okej , jag hjälper väl till då.. Sa jag och blinkade med ögat mot pappa och tog en väska utav de 4 jag hade med mig. 2 för kläder 1 för skor och 1 för skolgrejor m.m och så min D&G väska som jag skulle ha i handbagage. För idag skulle jag och Anna åka på våran största äventyr, vi ska åka till England för att gå på colege! Och inte vilken som helst , utan London sing and act ! 
 
...Kate Perry it's on replay, she's on replay. Dj get the floor to shake, the floor to shake... 
 

Haha , min nya ringsingnal! 
 
-choo ! 
-Hej Lotta ! Kommer ni snart ? Det är Anna , och hon låter inte lite nervös... 
- Japp , ska bara säga hej då till mamma , sen kommer vi ! 
- Okej , du har inte glömt kameran va ? 
- oj , jo tack för att då påminde mig. Jag började gå innåt för att hämta systemkameran som låg på laddning. 
- Okej , men då syns vi snart Lotta! 
- Visst Anna , vi syns, hej. Sa jag och la på. 
Sedan hämtade jag kameran. Och sedan gick jag till mamma som stod och väntade på mig i hallen. 
-åhh, gumman! Jag kan inte fatta att du faktiskt ska åka ! Mamma kramade mig och jag kramades tillbacka.
-Lugna dig mamma. Jag åker inte bort för alltid, ni kan alltid hälsa på! 
Mamma kollade på mig och tårkade en tår. Jag kramade henne igen och log sedan stort. 
-Det kommer gå bra, detta är min livsdröm. 
-Jag vet gumman, jag vet... Sa mamma med ett lende. 
Jag vände mig sedan mot min lilla syster, Ingrid 11 år. Man kan inte tro att vi är systrar. Det ända vi har gemensammt är våra ögon , lika klarblåa. Annars totaly different. 
- Jag HOPPAS att du skickar grejer från England till mig! Grejer med ONE DIRECTION! Vi spricker upp i ett leende båda två , för det är en till sak vi har gimensamt. Vi är båda Directioners! Även fast jag tycker att jag är det mest då men... 
-Så klart jag kommer! säger jag och kramar om min lilla syster och hon kramar hårt tillbaka. 
-Jag kommer sakna dig, viskar hon. 
-Och jag dig, svarar jag och stryker henne över håret. 
När vi kramats klart går jag ut till bilen och sätter mig i passagerarsätet brevid pappa och vi åkte iväg mot Annas hus.
 
När vi kom framm stod Anna utanför och grejade med sin mobil och skakade på benet som jag vet att hon alltid gör när hon är närvös. 
Pappa vevar ner rutan och jag busvisslar för att få hennes uppmärksamhet. Att jag kan busvissla är jag väldigt stolt över och jag älskar att påminna min almänhet om det. 
Anna kollar upp och spicker upp i ett lende och samlar ihop sina saker. Pappa parkerar bilen längs gatan och går ut för att hjälpa Anna att lasta in hennes bagage. Anna tackade och hoppade in i bilens baksäte.
-Kindpuss! utbriser hon och vi pussar luften brevid oss och sedan vrider vi oss i skrattatacker! Gud detta är min tjej lixom! 
- Omg , we are so DAMN funny! Säger Anna 
- Ofcourse! 
Pappa kommer in och sätter sig i bilen förarsäte. Han ler bara åt oss. Detta är bara våra normala jag med varandra! 
Pappa svänger ut från Annas gata och börjar köra mot Landvetter flygplats. 
...Kate Perry it's on replay, she's on replay... 
-Hallå det är Looottaaa! 
-Sofiiiia och Emmaaa här honey!  
Sofia och Emma blev mina kompisar på högstadiet då jag bytte skola till en i Borås medans Anna gick kvar på våran gamla. De är värkligen mina absoluta favorit vänner efter Anna! Och det bästa är att Sofia är lika stor Directioner som vi! 
-Jag kan inte fatta att du ska til ENGLAND!!! JAg menar tänk om du typ träffar One direction, utan mig! Du blir bästisar med dem , de blir dina pojkvän ´ner. Sen så gifter du dig med dem och får massa gulliga Larry Stylingsson kids! nästan skriker Sofia. 
- Hahaha, Sofia lugna dig. Det är en chans på 1000 att jag får träffa One direction. Och aldrig att jag skulle gifta mig med dem utan din tillåtelse!
Pappa kollar lite konstigt på mig men kollar sedan på vägen igen. 
-Bra ! Men vi måste sluta nu ! Ring! Offta! Säger Sofia och Emma i kör 
-Okej hej då ! 
 Jag lägger ner mobilen i bakficken , vilket typ var ganska svårt i mina skinnbyxor. Men de är mina favoriter från Cubus! Och till dem hade jag mina militärgröna Converse och en röd Converse-topp som Anna har en likadan fast rosa. 
Efter jag med stor möda fått in mobilen i fickan sätter jag mig tillrätta igen och sätter sedan på radion. 
 
...Och nu kommer det brittiska pojkbandet One direction's nya låt , Live while we're young! Här på mixmegapol...
 
Jag och Anna börjar fangirla och jag höjer volymen till max och sedan sitter vi och sjunger med medans pappa bara ler åt oss.
 
 
Nu så sitter Jag och Anna på planet och har några ganska tråkiga timmar framför oss. Men det är slutmålet som är grejen! Bitches , we are on our way to England! 
 
Och våran dröm har bara börjat! 
 
_________________________________________________________________________________
 
Här är den, kapitel 1 av min nya novell som kommer heta.... För alltid! 
Nå vad tycker ni ? Kommentera nu! Vill veta vad ni tycker! :D 
 
Nästa kapitel kommer förmodligen i slutet på veckan , men kan komma tidigare! Så håll koll! 
Puss på er alla och ha en bra dag! Och är det något ni undrar så fråga bara ! :) 
 
With love , Alma
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: