MinaFinaNoveller

Jag kommer skriva några noveller här på denna bloggen! Och denna novellen är en 1D fanfic som handlar om Charlotta och hennes kompis Anna som får chansen att åka till England för att få gå på 'London sing and act' . Vill du veta mer? Läs prologen och sedan bli helt fast i min nya novell! with love , Alma

Kap 2 ~Ordningsfreek~

Kategori: För alltid

...Och nu kommer det brittiska pojkbandet One direction's nya låt , Live while we're young! Här på mixmegapol...
 
Jag och Anna börjar fangirla och jag höjer volymen till max och sedan sitter vi och sjunger med medans pappa bara ler åt oss.
 
 
Nu så sitter Jag och Anna på planet och har några ganska tråkiga timmar framför oss. Men det är slutmålet som är grejen! Bitches , we are on our way to England! 
 
Och våran dröm har bara börjat! 
 
 
       
 
Charlottas perspektiv: 
 
Rummet , det var bara WOW! Eller ah lägenheten. För skolan hade hurt en höghus med lägenheter för studenterna. Så man kunde bo 1,2 eller 4 i en lägenhet, och den här var verkligen skit snygg! och stor! undra hur stor lägenheten var för dem som var 4...
När man kom in var det en liten korridor, typ två steg in till höger var det ett litet kök och ett bord för 2 personer. och sedan till höger i den lilla koridoren var det en trappa som vi skulle kolla in sen, förmodligen till sovrummen. Och om man då fortsatte längs den korta koridoren kom man in till ett litet vardagsrum med en bullsig mjuk soffa och en helt okej tv. Längs väggen låg även två sacko-säckar. Värkligen jättemysigt! 
Jag och Anna kolladde på varandra, och begav oss sedan hand i hand upp längs den lilla kurvade trappan för att se vad som fanns på övervåningen. 
 
När vi kom upp var det även där en liten korridor med tre dörrar. Dörren längs in var en typ städskrubb/klädkammare.
Sedan gick vi in i ett rum , ett sovrum! Inget märkvärdigt , men efter ett tag kommer vi nog ha lagt till vår egna prägel på rummet! 
Den andra dörren trodde vi skulle vara en toa men det var ett sovrum till! 
Jag och Anna kollade på varandra. 
-Men vad fan? Toan då? sa Anna förvånat. 
Vi letade lite till och givk in på det andra rummet igen. Då såg jag skutdörrarna längs ena kort dörren. Jag började skaka Annas arm och pekade mot dörren. Vi kollade på varandra.
-Tänker du på vad jag tänker? sa jag till Anna
-Ja, sa hon ivrigt 
-WALK-IN-CLOSSET! skerk vi kör.
vi sprang mot dörrarna och sköt upp dem , och vi hade rätt det var en walk in closset! 
på ena sidan var det mindre hyllor för skor ca 10 st och längs ena sidan var det en galjstång och under det lådor. och vägen längs bort var det större hyllor och även några krokar. 
-Pix-pax! skrek jag och Anna i kör. 
-nej ! jag ska ha detta rumet! sa jag 
Och av de 14 år Anna har kännt mig vet hon att det inte är någon idé att argumentera med mig. Igentligen så är det väl bara Emma som kan ha en chans att argumentera med mig. Hehe. 
 
-Okej , men BARA om det andra rummet har walk in closset oxå! sa hon bestämt. 
Jag stannade kvar medans hon gick in i det andra rummet för att kolla om det fanns en walk in closseet där oxå. 
jag kollade runt i rummet och såg att det fanns en dörr på andra sidan sängen oxå. Jag gick fram för att kolla vad det kunde vara för något. 
Sedan kom Anna in i rummet igen. 
-Jag har löst toa-problemet. Vi har egna toaletter här, sa jag och visade Anna som hade kommit upp brevid mig. 
och toan var het okej , lagom stor med en badkar/dush , men super snygg! och sedan ett hand fat och toalett , inget märkvärdigt. 
 
Sovrummet såg då ut som om man kom in genom dörren såhär: 
väggen mitemot hade ett stort fönster och till höger en helkroppsspegel. Sedan på väggen till höger var walk in closset:en och den vänstra väggen såg man först en säng som var 1.20 x 2 m och bakom den dörren in till toan. 
och samma vägg som dörren man kom igenom var det även ett skrivbord till höger. Tråkigt och brunt, den skulle målas om! och kanske även ramen på spegeln. Och nya gadiner , och sängkläder och överkast, prydnadskuddar. och mer prydnadsgrejer , matta ... 
-Vi behöver storhandla i morgon. sa jag till Anna.
Anna som oxå värkade vara i samma tankebanor som jag nickade. 
- Ja , STOR shopping runda. Ska vi dra till oxford street då eller?
-Ja det blir nog bäst. Ska nog även beställa lite grejer... sa jag mumlande , och Anna nickade i gensvar. 
- Japp men nu kan vi inte bara stå här! sa Anna och klappade händerna.
-Nej helt rätt! Ska vi äta?
 -Hmm, inte så hungrig. Kan vi inte bara dra ner till Starbucks? Såg att den bara var precis runt hörnet! 
-Då säger vi så! svarade jag och så gick vi armkrok ner för trappan igen.
 
Men vi stannade tvärt när vi såg röran i hallen. 
-Jaha , och vad ska vi göra med det här då? sa jag uppgivet. 
-Eh , vi tar det sen! sa Anna som inte direkt var den som gillade att städa. 
Jag kollade menande på henne , men orkade inte heller ta det nu så jag bara suckade och drog på mig mina Converse och tog på mig min likadana tygjacka och väskan över axeln. Sen var jag tvungen att vänta på Anna som alltid var jätte seg. 
-Du vet om du ska vara så här seg måste du ställa klockan minst en halvtimma tidigare än jag varje morgon. sa jag och skrattade. 
-nej, sa Anna och drog på sig jackan, jag är snabb om jag vill! 
Hon tog sin plånkob i handen och stoppade Iphonen i bakfickan medans jag hade allt i väskan. Och sedan gick vi ut genom dörren och lämnade röran bakom oss. Vi skulle ju faktiskt ta hand om den senare... 
 
När vi kom ut så regnade det. vi var ju faktiskt i London. Så jag och Anna slog upp våra paraplyn, mitt limegröna och hennes knallrosa båda med volanger längst ut. Vi hade faktiskt köppt dem tillsammans på en marknad. Och så svängde vi vänster och gick ner mot SB. 
 
Efter 10 min kom vi fram till SB. Vi drog ner våra paraplun och gick in. det var ingen kö så vi kunde beställa direkt. Jag tog en varmchoklad med grädde och chokladsås. Och jag vet inte riktigt vad Anna tog... 
Det var typ halv fullt där inne så vi satte oss bara vid ett bås. 
Efter några minuter med diskuteranden. 
-Du Lotta , tänk om typ One directon eller Ed Sheeran eller någon kändis typ kom in! vad skulle du göra då? 
-Eh , jag har väl ingen anning. Men jag skulle nog vara ganska cool. Vill ju inte skämma ut mig! 
-Inför Niall då eller? Sa Anna retsamt. 
Ja , Niall var min absoluta favorit utav killarna. han eller Liam. Men kom igen ! Niall låter som om han svalt en ängel! Seriöst , han sjunger som en gud!  
-Nej jag skulle aldrig skämma ut mig som du skulle göra om du träffade Harry! sa jag och skrattade. 
-ALDRIG att jag skulle klanta mig framför Harry , han är min man! Vi skrattade och andra kollade konstigt på oss. Kanske för att vi prataded på svenska... och skrattade som dårar! 
-Emn, ecxuse me. Can I sit here? sa en britisk stämma. Love british voice!
Vi kollade upp på en kille i munkjacka och glasögon. 
-Ofcoure, we shuld just go by the way. Sa jag och log tillbaka. Och fick mitt leende besvarat med en rad underbara vita tänder. lendet kändes lite bekant... men jag lät det vara.
Vi plockade ihop våra saker och slängde muggarna på vägen ut och gick sedan hem.
Det regnade inte längre så vi gick armkrok hem.
 
Vi kämpade med våra väskor senare på kvällen i säkert en timma för att få upp dem för den jävla trappan! Jag packade sedan in kläderna i gaderoben i min särskillda ordning med linnen för sig o.s.v ( jag är inget ordingsfreek! ...eller jo kanske lite...) och allt annat. Sen så tog jag på mig mina pyamas shorts och linnet och gick till Anna för att säga godnatt. 
Hon låg i sängen på täcket med mobilen i handen, förmodligen inne på facebook eller twitter. och kläderna låg redan huller om buller i väskorna, förmodligen blev det så när hon skulle leta efter pyamaskläder. 
-Anna , lilla gumman, säger jag och pekar menade på kläderna. 
Anna kollar bort från mobilen och tittar på kläderana.
-Ja vet, säger hon uppgivet, jag orkar inte ta dem idag , gör det i morgon. 
sedan kollar hon på mig med vad hon tror är puppyeyes , men tro mig , det är bara jag som kan göra puppyeyes. 
-men jag har ju en sån underbar bästa vän som kan göra det åt sin trötta bästa vän? säger hon hoppfullt. 
-Nej , vi gör det tillsammans isåfall! säger jag bestämt. 
Anna suckar men lägger mobilen på nattusbordet och kliver upp ur sängen. Anna älskar att sova i förstora tröjor. Jag vet inte änns om hon äger en pyamas?
Sen så hjälps vi åt i en timme med att hänga in alla hennes kläder, skor och väskor. och som jag trodde hittar jag här iallafall inga pyamasar. 
Sen när vi är klara kramar vi varandra godnatt och jag går in i mitt rum och lägger mig under täcket i bäddat i det ända påslakanet jag hade med mig. Innan jag somnar skriver jag en inköpslista för vad jag ska ha imorgon och även en inköpslista med saker vi ska ha tillsammans. och en mat-inköpslista. Okej , jag är väl lite av ett ordningsfreek... 
 
_________________________________________________________________________________________
Jag är så snäll att ni får det andra kapitlet idag! Snällt va?:D 
kan inte ni då vara så snälla och komentera lite ? Pleese? <3 
Jag vet inte riktigt när tredje kommer, kanske denna veckan , kanske nästa. Vi får se :) 
 
With love, Alma

Kommentarer

  • nathalie säger:

    du får ju mig att se sämst ut.. :(

    2012-10-19 | 19:44:58
  • SYRRAAN!XD säger:

    Skit bra! (som alltid) :)<3

    2012-10-22 | 18:07:28
    Bloggadress: http://decibellen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: