MinaFinaNoveller

Jag kommer skriva några noveller här på denna bloggen! Och denna novellen är en 1D fanfic som handlar om Charlotta och hennes kompis Anna som får chansen att åka till England för att få gå på 'London sing and act' . Vill du veta mer? Läs prologen och sedan bli helt fast i min nya novell! with love , Alma

kapitel 5 "Besviken?"

Kategori: Nothing is forever

Sara vaknar av att en liten solstråle lyser henne i ögat. Hon lägger sig på rygg och ger ifrånsig ett plågsamt stön när hon känner hur en hejdlös huvudvärk blossar upp. Sara suckar och reser sig och tar några Alvedon ifrån nesseceren* och släpar sig tillbaka till den varma sköna sängen.
Hon ger ifrån sig en plågad suck då huvudet träffar kudden.
kaaanske lite för många drinkar igår....tänker Sara med ett litet lende som snabbt suddas bort när huvudvärken smärtar till.
Sara tänkte tillbaka på kvällen, den roligaste kvällen hon haft i sitt korta liv!
isen hade släppt snabbt mellan oss tjejer , vi hade verkligen haft jätte kul! Elin var verkligen en helskön person! Även Nathalie , men jag och Elin hade verkligen klickat! och man såg verkligen Att Elin och Justin var tvillingar! För det första så var de nästan exakt lika, både till sättet och utseendet. Det gjorde att jag kom ganska bra överens med Justin också.
Men med dave var det annorlunda, tänkte sara. Först hade det varit lite spent mellan dem , varför hade hon ingen aning om. men ju senare natten blev desto mer losnade den spenda stämningen. Sara hade dansat mycket med Dave framåt små timmarna och hon hade känt något. något...

*knack , knack*

Sara kom tillbaka till värkligheten ochmuttrade ett trött:
- Kom in...
Saras mamma öppnade dörren och släppte in en kaskad av solljus in i det vita lyxiga rummet.
Sara stönade och vände sig med ansiktet neråt mot kudden. Det fick hon ångra när smärtan från huvudvärken slog till igen. Hon gav ifrån sig ett lågt stönande. Sara kännde att hennes mamma satte sig på hennes sängkant och smekte henne över ryggen.
- Hur mår du gumman?
Sara mutrade lite till svar. Hennes mamma skrattade till.
- Ja , inte så bra hör jag. Det förstår jag , jag var tvungen att hämta dig i natt på klubben. Fina vänner du har hittat föresten.
Sara vänder snabbt på huvudet och känner en lättnad att det inte känns som om en lavin har utlöst sig i huvudet att den plötsliga rörelsen.
-va?
Hennes mamma ler.
- Ja , de som stog och väntade utanför klubben med dig. Två killar och två tjejer. För det var väl ett par vänner?
Sara ändrar stälning så hon stödjer sig på armbågen och försöker minnas , men hon får inte fram något minne av att hon lämnade klubben.
- Ehh, jaaa... De är mina vänner.
hoppas jag iallafall.
-Vad roligt! Men vad hade du tänkt göra idag då? Svarar Saras mamma glatt.
Sara höjer på ett av sina ögonbryn.
- Du skämtar va?
Och det vet hon att hennes mamma gör , hon bara älskar att retas när Sara är balkis.
Först ser saras mamma oförstående ut , men sedan låter hon hennes ansikte lysas upp.
- Skojjar bara. Ligg du kvar här så hämtar jag lite frukost.
- Tack, säger Sara och lägger ner huvudet på kudden igen.
Saras mamma går ut ur rummet. Och Sara tar upp sin mobil, ett sms från El...
Great party yestarday! Hope c you soon! xoxo El

Sara kollar på skärmen, vadå El? Sedan går det upp ett ljus för Sara, Elin!
Vi måste ha bytt nummer... och det har jag inget minne av det heller, toppen!
Hon pekar på svarskolumnen och skriver tillbaka.

Yey, it was azome!;D Hope so 2! // Sarah

Hon skickar iväg smset och kollar sedan igenom sina kontakter och hittar som hon förutsett Nathalies nummer där också, men inte Justin eller Daves. hon känner en liten besvikelse, men varför? Hade hon hoppats att Dave också hade känt något igår? Men det var väl att hoppas på för mycket...
_____________________________________________________________________________________________
Så där! Det var kapitel 5!
Kort mellan kapitel jag vet, men jag ska börja skriva på kapitel 6 med en gång ;)
Men den kommer inte om inte jag har 5 komentarer på detta kapitel! (tar konstruktiv kritik)
hoppas ni gillar det! :D
with love , Alma

Kommentarer

  • Tina säger:

    Bra,,men lite kort,,Jana bättre en inget :)

    2012-06-16 | 07:39:27
  • Malin säger:

    Bra! Men tycker också att den var lite kort, försök att göra lite längre och uppdatera snabbare! Vi vill ju veta vad som ska hända!

    2012-06-16 | 19:46:34
  • Anna säger:

    Kan du inte bara skriva kapitlerna ändå! Vi vill ju veta vad som händer och om du uppdaterar mer så får du mer kommentarer!

    Annars så är den jättebra!

    2012-06-18 | 02:03:17

Kommentera inlägget här: